Doręczanie korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, iż realizując obowiązek wynikający z ustawy z dnia 18 listopada 2020 r o doręczeniach elektronicznych, uruchomiliśmy adresy doręczeń elektronicznych zarówno dla Urzędu Gminy Sochaczew, jak i jednostek podległych.
e-Doręczenia to kolejny, wygodny dla Państwa środek elektronicznej komunikacji z urzędem. Posiadając profil zaufany i utworzoną skrytkę e-Doręczeń można w ten sposób łatwo przesłać pismo wraz z załącznikami, a także oczekiwać na odpowiedź tą samą drogą.
Link do serwisu e-Doręczeń - https://edoreczenia.gov.pl/
Poniżej lista naszych ADE (Adresów Doręczeń Elektronicznych):
Urząd Gminy Sochaczew – AE:PL-84266-55808-BGURJ-34
GOPS w Sochaczewie – AE:PL-43177-21894-VBCTR-30
GZEAS w Sochaczewie – AE:PL-44790-36268-BFTHU-23
GZGK w Sochaczewie – AE:PL-87938-29866-CDHHA-19
Jednocześnie informujemy, iż na podstawie Zarządzenia Nr 2/2025 Wójta Gminy Sochaczew tymczasowo wyłączamy z obsługi e-Doręczeń korespondencję inicjowaną przez Urząd do mieszkańców i firm w szczególności wysyłkę masową (wysyłka podatkowych decyzji wymiarowych, upomnień itp.). Oznacza to, że będziemy wyłącznie odpowiadać na Państwa wnioski i pisma.
Poniżej zbiór podstawowych informacji na temat usługi e-Doręczeń.
Czym są e-Doręczenia?
e- Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego wysyłanego za potwierdzeniem odbioru, równoważny prawnie tradycyjnej przesyłce tego typu. Mogą być wykorzystywane w każdym procesie administracyjnym, sądowym i cywilnym.
e-Doręczenia są usługą zaufania co oznacza, że:
• nadawca i odbiorca są identyfikowani (ich tożsamość jest sprawdzana) i nikt nie może przejąć ich adresów ani podszyć się pod nich,
• zaufany dostawca usługi umożliwia pobranie dowodu wysyłania i doręczenia korespondencji,
• usługa jest zabezpieczona tak, aby nikt nie mógł zmienić treści korespondencji w drodze między nadawcą a odbiorcą.
Usługa musi realizować wymagania nałożone przepisami prawa czyli chronić przekazywane informacje przed nieuprawnionym dostępem, uszkodzeniem i kradzieżą. Przesyłane wiadomości muszą być bezpieczne i dostępne tylko dla nadawcy i odbiorcy.
Co trzeba zrobić żeby korzystać z e-Doręczeń?
Żeby korzystać z e-Doręczeń trzeba założyć dedykowany usłudze adres do e-doręczeń na stronie rządowej gov.pl pod adresem https://www.gov.pl/web/e-doreczenia
Co to jest adres do e-Doręczeń?
To adres doręczeń elektronicznych (ADE) nadawany użytkownikowi e-Doręczeń.
Nie jest on adresem e-mail.
Nie jest on adresem e-mail.
Właściwości adresu do e-Doręczeń:
• jest indywidualny – przypisany do danego użytkownika,
• umożliwia jednoznaczną identyfikację nadawcy i adresata,
• nie może zmienić właściciela.
Każdy adres do e-Doręczeń jest wpisany do Bazy Adresów Elektronicznych (BAE).
Co to jest Baza Adresów Elektronicznych (BAE)?
Baza Adresów Elektronicznych to rejestr publiczny, w którym zapisywane są wszystkie adresy do e-Doręczeń. Adresy zamieszczone w bazie są wiarygodne, ponieważ podczas wnioskowania o adres do e-Doręczeń weryfikowana jest tożsamość właściciela adresu.
Wpis adresu do doręczeń elektronicznych do BAE jest równoważny z żądaniem doręczenia korespondencji przez podmioty publiczne na ten adres.
Data dodania 20 stycznia 2025