Ewidencja ludności
Stanowiska odpowiedzialne za wykonanie czynności
Inspektor d/s ewidencji ludności i dowodów osobistych - Łukasz ZielińskiInspektor d/s ewidencji ludności i dowodów osobistych - Dorota Jaczyńska
kontakt tel. 864 26 07
ZAMELDOWANIE
druk pobyt stały
druk pobyt czasowy
Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego przebywania. W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego. Zameldowanie służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu osoby w miejscu, w którym się zameldowała.
Wymagane dokumenty
Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka) – zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
Dowód osobisty lub paszport - do wglądu.
Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być: akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, , orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu – do wglądu (w oryginale).
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Sochaczew, ul.Warszawska 115, 96-500 Sochaczew, pokój nr 14
Termin i sposób załatwienia sprawy w organie
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje potwierdzenie zameldowania, ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.
Uwagi
1. Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
2. Zgłoszenia zameldowania na pobyt stały dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu „Zgłoszenie pobytu stałego”.
3. Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje potwierdzenie zameldowania ważne do chwili zmiany miejsca pobytu.
4. W przypadku zmiany miejsca pobytu stałego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego.
WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO OBYWATELI RP
Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu, obowiązany jest wymeldować się. Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.
Wymagane dokumenty
Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego”.
Dowód osobisty lub ważny paszport – do wglądu.
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
– pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania.
– dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Sochaczew, ul.Warszawska 115, 96-500 Sochaczew, pokój nr 14
Termin i sposób załatwienia
W chwili przyjęcia zgłoszenia meldunkowego. Organ dokonujący wymeldowania wydaje osobie, na jej wniosek, zaświadczenie o wymeldowaniu (opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17 zł.)
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wynosi 17zł. Takie zaświadczenie obywatel otrzymuje na wniosek.
Zastrzeganie numeru PESEL - informacje w linku
Zastrzeganie numeru PESEL podopiecznego lub innej osoby - informacje w linku
Data dodania 30 września 2019