Dziś jest poniedziałek 30 grudnia 2024 r. Godzina 19:07 Imieniny Eugeniusza, Katarzyny, Sabiny

Młodociani Pracownicy

Młodociani Pracownicy

UPRAWNIENI DO OTRZYMANIA DOFINANSOWANIA

Zgodnie z art. 122 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.) pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego, przysługuje dofinansowanie kosztów kształceni, jeśli:
  1. Pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania:
  2. Młodociany pracownik ukończył naukę zawodu i zdał:
  • w przypadku młodocianego zatrudnionego w celu przygotowania zawodowego u pracodawcy będącego rzemieślnikiem – egzamin czeladniczy zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy z dnia22 marca 1989 r. o rzemiośle,
  • w przypadku młodocianego zatrudnionego w celu przygotowania zawodowego u pracodawcy niebędącego rzemieślnikiem – egzamin zawodowy;
  1. młodociany pracownik ukończył przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin, zgodnie z przepisami, o których mowa w pkt. 1
MŁODOCIANY PRACOWNIK ZATRUDNIONY U PRACODAWCY BĘDĄCEGO RZEMIEŚLNIKIEM ZDAJE EGZAMIN CZELADNICZY PRZED KOMISJĄ EGZAMINACYJNĄ W IZBIE RZEMIEŚLNICZEJ. EGZAMIN PRZEPROWADZA IZBA RZEMIEŚLNICZA.

MŁODOCIANY PRACOWNIK ZATRUDNIONY U PRACODAWCY NIEBĘDĄCEGO RZEMIEŚLNIKIEM ZDAJE EGZAMIN ZAWODOWY PRZED OKRĘGOWĄ KOMISJĄ EGZAMINACYJNĄ (OKE). EGZAMIN PRZEPROWADZA OKRĘGOWA KOMISJA EGZAMINACYJNA.


KWALIFIKACJE ZAWODOWE I PEDAGOGICZNE INSTRUKTORÓW PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU – INSTRUKTORZY PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU MUSZA POSIADAĆ JEDEN Z PONIŻSZYCH DOKUMENTÓW:

  1. ukończony kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu, którego program został przygotowany zgodnie z ramowym programem kursu pedagogicznego dla instruktorów praktycznej nauki zawodu, określonym w załączniku do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 litego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz.U. z 2019 r. poz. 391), i zatwierdzony przez kuratora oświaty
  2. ukończony kurs pedagogiczny, którego program został zatwierdzony przez kuratora oświaty i obejmował łącznie co najmniej 40 godzin zajęć z pedagogiki, psychologii i metodyki – 40 godzin; 10 godzin praktyki metodycznej
  3. ukończony przed dniem 6 stycznia 1993 r. kurs pedagogiczny uprawniający do pełnienia funkcji instruktora praktycznej nauki zawodu,
  4. w przypadku praktycznej nauki zawodu odbywanej na statku morskim lub śródlądowym – ukończone szkolenie dydaktycznej dla instruktora, potwierdzone świadectwem przeszkolenia dydaktycznego dla instruktora wydanym przez dyrektora urzędu morskiego,
  5. przygotowanie pedagogiczne wymagane od nauczycieli,
  6. kwalifikacje wymagane od nauczycieli praktycznej nauki zawodu, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust 2 ustawy z dnia 26 stycznia  1982 r. Karta Nauczyciela

W przypadku, o którym mowa w pkt 1 -5, instruktorzy praktycznej nauki zawodu, którzy spełniają co najmniej jedno z wymagań określonych w pkt 1-5, posiadają ponadto:

  1. tytuł zawodowy w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie pokrewnym do zawodu, którego będą nauczać, i co najmniej trzyletni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać, oraz
  • świadectwo ukończenia technikum, branżowej szkoły II stopnia, technikum uzupełniającego lub szkoły równorzędnej lub
  • świadectwo ukończenia szkoły policealnej lub dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej lub policealnej, lub
  1. tytuł robotnika wykwalifikowanego lub równorzędny w zawodzie, którego będą nauczać, i co najmniej czteroletni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać, oraz
  • świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego, liceum zawodowego, liceum technicznego, liceum profilowanego, uzupełniającego liceum ogólnokształcącego lub
  • Świadectwo ukończenia technikum, branżowej szkoły II stopnia i technikum uzupełniającego, kształcących w innym zawodzie niż ten, którego będą nauczać, lub
  • Świadectwo ukończenia średniego studium zawodowego, lub
  1. Dyplom ukończenia studiów:
  • Na kierunku odpowiednim dla zawodu, którego będą nauczać, oraz co najmniej dwuletni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać, lub
  • Na innym kierunku niż odpowiedni dla zawodu, którego będą nauczać, oraz co najmniej czteroletni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać, lub
  1. tytuł zawodowy w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie pokrewnym do zawodu, którego będą nauczać, i co najmniej sześcioletni staż pracy w zawodzie, którego będą nauczać, oraz świadectwo ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej lub branżowej szkoły I stopni, lub
  1. tytuł mistrza w zawodzie, którego będą nauczać, lub w zawodzie wchodzącym w zakres zawodu, którego będą nauczać.

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA

Zgodnie z art.122 ust. 2 Prawa oświatowego wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika przysługuje:
  1. w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy – do 254 zł za każdy pełny miesiąc kształcenia
  2. w przypadku nauki zawodu – do 8081 zł przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy; jeżeli okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia;
  3. w przypadku nauki zawodu prowadzonej w zawodach wskazanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w prognozie, o której mowa w art. 46b ust. 1, wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika, o której mowa w ust. 2 pkt 1, wynosi do 10 000 zł.
  • Obwieszczenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2021 r. w sprawie prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy (M.P. z 2021 r., poz. 122) - dotyczy młodocianych pracowników, którzy rozpoczęli naukę zawodu od roku szkolnego 2021/2022 – pobierz               
  • Obwieszczenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 stycznia 2022 r. w sprawie prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy (M.P. z 2022 r., poz. 120) - dotyczy młodocianych pracowników, którzy rozpoczęli naukę zawodu od roku szkolnego 2022/2023 - pobierz
  • Obwieszczenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 20 stycznia 2023 r. w sprawie prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy (M. P. z 2023 r. poz. 145.) - dotyczy młodocianych pracowników, którzy rozpoczęli naukę zawodu w od roku szkolnego 2023/2024 - pobierz
Kwoty dofinansowania podlegają waloryzacji wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, jeżeli ten wskaźnik w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym następuje wypłata dofinansowania, wynosi co najmniej 105%.


Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika zależy od okresu kształcenia u pracodawcy. W roku 2024 po waloryzacji wskaźnikiem 111,4% wynosi:


W przypadku, jeżeli umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego została rozwiązana z przyczyn niezależnych od pracodawcy, a młodociany pracownik podjął naukę zawodu na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego u innego pracodawcy – przysługującą kwotę dofinansowania dzieli się między wszystkich pracodawców, którzy o zwrot kosztów wystąpią, proporcjonalnie do liczby miesięcy prowadzonej przez nich nauki zawodu. Dofinansowanie nie przysługuje temu pracodawcy, z którym umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego została rozwiązana z winy pracodawcy.


ZAWIADOMIENIE O ZAWARCIU UMOWY Z MŁODOCIANYM PRACOWNIKIEM

Pracodawcy na podstawie § 3a Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2010 ze zm.) zostali zobowiązani do poinformowania wójta (burmistrza, prezydenta miasta), właściwego ze względu na miejsce zamieszkania młodocianego pracownika o zawarciu z młodocianym umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego, a w przypadku pracodawcy będącego rzemieślnikiem – również izbę rzemieślniczą właściwą ze względu na siedzibę rzemieślnika.

Informację należy złożyć w Urzędzie Gminy Sochaczew, ul. Warszawska 115, 96-500 Sochaczew wg załączonego wzoru - (załącznik nr 1)

MIEJSCE I TERMIN ZŁOŻENIA WNIOSKU O DOFINANSOWANIE

Dofinansowanie przyznawane jest na wniosek pracodawcy, złożony w terminie 3 miesięcy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu.

Niniejsze wnioski zgodnie z załączonym wzorem (załącznik nr 2) należy złożyć w Urzędzie Gminy Sochaczew, ul. Warszawska 115, 96-500 Sochaczew, pokój nr 11.

Do wniosku należy dołączyć:

  1. Kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje pracodawcy lub osoby prowadzącej zakład w imieniu pracodawcy albo osoby zatrudnionej u pracodawcy wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych (dyplom mistrzowski, świadectwa, uprawnienia pedagogiczne),
  2. Kopia dokumentu potwierdzającego zatrudnienie osoby prowadzącej szkolenie młodocianych w imieniu pracodawcy,
  3. Kopia umowy o pracę z młodocianym pracownikiem zawartej w celu przygotowania zawodowego.
  4. Kopia świadectwa pracy,
  5. Kopia odpowiednio dyplomu lub świadectwa potwierdzającego zdanie egzaminu, o którym mowa w art. 122 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r., poz. 757 ze zm.), albo zaświadczenie (w oryginale) potwierdzające zdanie tego egzaminu,
  6. Kopie dokumentów potwierdzających krótszy okres kształcenia w przypadku zmiany umowy.
  7. Kopie świadectw pracy poprzedniego pracodawcy, w przypadku zmiany pracodawcy w czasie trwania nauki.
  8. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. (załącznik nr 4),
  9. Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej/nieotrzymanej w tym okresie lub kopie zaświadczeń o pomocy de minimis, otrzymanych w ciągu trzech minionych lat. (załącznik nr 3),
  10. Aktualny wydruk z CEIDG lub wpis z KRS w zależności od formy prowadzonej działalności przez pracodawcę,
  11. Pełnomocnictwo w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika (oryginał lub kopia uwierzytelniona zgodnie z art. 33 § 3 kpa),
  12. Oświadczenie o poniesionych kosztach kształcenia młodocianego pracownika, (załącznik nr 5),
  13. Oświadczenie dotyczące rzemiosła, (załącznik nr 6),
  14. Inne dokumenty/informacje na prośbę organu. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do treści przedłożonych dokumentów/informacji, organ ma prawo prosić wnioskodawcę o dodatkowe dokumenty/informacje niezbędne do ich wyjaśnienia.

Załączniki, które mogą być złożone w formie kopii muszą być obustronnie poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania  podmiotu.

UWAGI

Od 01.06.2017 r. w chwili otrzymania decyzji o przyznaniu dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika, na podstawie  art. 127a §1 i 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, strona (Wnioskodawca) może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję). Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez stronę postępowania (Wnioskodawcę), decyzja staje się ostateczna i prawomocna. (załącznik nr 8)

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Art. 35§3 KPA - załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

TRYB UDZIELENIA ODPOWIEDZI

Art. 104 KPA organ administracji publicznej załatwia sprawę poprzez wydanie decyzji

TERMIN PRZEKAZANIA DOFINANSOWANIA

Wydanie decyzji następuje w terminach wskazanych w art.35  KPA natomiast  przekazanie przyznanego w drodze decyzji dofinansowania zależne jest od otrzymania środków Funduszu Pracy na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników.

TRYB ODWOŁAWCZY

Odwołanie do Samorządowego  Kolegium Odwoławczego w Warszawie, za pośrednictwem Wójta Gminy Sochaczew, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji

OSOBY UDZIELAJĄCE INFORMACJI

Michał Kmieciński – tel: 046 864-26-42,


Załączniki:

Załącznik nr 1 - zawiadomienie
Załącznik nr 2 - wniosek
Załącznik nr 3 - oświadczenie de minimis
Załącznik nr 4 - formularz informacji
Załącznik nr 5 - oświadczenie o kosztach
Załącznik nr 6 - oświadczenie dot. rzemiosła
Załącznik nr 7 - klauzula RODO
Załącznik nr 8 - zrzeczenie odwołania


 

PODSTAWA PRAWNA

  1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737 ze zm.);
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.);
  3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 2018 r. poz. 2010 ze zm.);
  4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz.U. z 2019 r. poz. 391);
  5. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 702).
  6. Rozporządzenie Komisji (UE) NR 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 295 z dnia 15.12.2023).


KLAUZULA INFORMACYJNA
dotycząca przetwarzania danych osobowych
w Gminnym Zespole Ekonomiczno - Administracyjnym Szkół w Sochaczewie

Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r. ze zm.), zwanego dalej RODO, niniejszym informuję, że:

 1.        ADMINISTRATOR

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Zespół Ekonomiczno - Administracyjny Szkół
w Sochaczewie, zwany dalej GZEAS, reprezentowany przez Dyrektora, z siedzibą  przy ul. Warszawskiej 115, 96-500 Sochaczew.

2.        DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z Administratorem można skontaktować się w następujący sposób:
1)     drogą papierową na adres: GZEAS ul. Warszawska 115, 96-500 Sochaczew
2)     drogą elektroniczną na adres: gzeas@sochaczew.org.pl
3)     telefonicznie: 46 864 26 42

 3.        DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

W celu zagwarantowania bezpieczeństwa Państwa danych osobowych wyznaczono Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, w następujący sposób:

1)     pod adresem poczty elektronicznej: iod.gzeas@gmail.com;
2)     pisemnie na adres siedziby Administratora.

 4.        CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1. lit. od a) RODO do  e) RODO, art. 9 ust. 2 lit. a)  RODO i  art 9 ust. 2 lit. g) RODO w związku z ustawą z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym, ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz innych przepisów szczególnych, jedynie w celu i zakresie niezbędnym do realizacji zadań statutowych Gminnego Zespołu Ekonomiczno - Administracyjnego Szkół w Sochaczewie.
1)     zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. od a) RODO do e) RODO, Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z prawem, jeśli spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
a)      osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie celów;
b)     przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy;
c)      przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
d)     przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
e)      przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub
w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
2)      zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. a) RODO i g) RODO Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane, jeśli spełniony jest jeden z poniższych warunków;
a)      osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub kilku konkretnych celach;
b)     przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem publicznym na podstawie przepisów prawa.

 5.        ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH

Przetwarzając dane osobowe stosujemy następujące zasady:

1)      

1)        Legalności – przetwarzanie danych osobowych może się odbywać wyłącznie, gdy zaistnieje co najmniej jedna z przewidzianych prawem przesłanek (w tym okoliczność prawna lub dobrowolna zgoda osoby, od której dane pochodzą).

2)        Celowości – aby dane mogły być przetwarzane, musi istnieć ku temu konkretny, wyraźny i prawnie uzasadniony cel. Jeżeli przetwarzanie służy różnym celom, potrzebna jest zgoda lub podstawa na wszystkie cele.

3)        Adekwatności – przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne ze względu na cel ich zbierania.

4)        Merytorycznej poprawności – Administrator  jest zobowiązany do tego, aby dane przez niego zbierane były poprawne i w razie potrzeby uaktualniane. Powinien oceniać wiarygodność źródła pozyskania danych oraz wdrożyć sposób weryfikowania prawdziwości przetwarzanych danych;

5)        Czasowości – zasada ograniczenia przechowywania danych – nie przetwarzamy danych dłużej niż jest to konieczne (określone w np. w instrukcji kancelaryjnej lub innych przepisach).

6)        Integralności i poufności danych – Państwa dane są zabezpieczone za pomocą odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych. Dokładamy najwyższej możliwej staranności, być chronić przekazane informacje przed wszelkimi zagrożeniami.

 


6.       
ODBIORCY DANYCH

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z GZEAS przetwarzają dane osobowe.

 7.        OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 4 i określonych przepisami prawa, a w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych a tym samym okres przechowywania uzależniony jest od załatwianej sprawy oraz od kategorii archiwalnej.
 
8.        PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Niniejszym informujemy, że posiadają Państwo prawo:
1)     dostępu do treści swoich danych osobowych i danych swoich dzieci, w tym uzyskania kopii tych danych;
2)     do ich sprostowania (poprawienia danych osobowych);
3)     do żądania usunięcia danych osobowych;
4)     do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
5)     do sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
6)     w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody, prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie,  bez wpływu na prawidłowość przetwarzania, które realizowane było przed ich cofnięciem;
7)     wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych Państwa lub dziecka narusza przepisy RODO.
Realizacja powyższych praw uzależniona jest zarówno od przesłanek prawnych uprawniających Administratora do przetwarzania danych, jak i sposobów ich gromadzenia i okresu przechowywania.

 9.        INFORMACJA O DOBROWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Państwa danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny. Wówczas przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.

 10.   PRZEKAZYWANIE DO PAŃSTWA TRZECIEGO/ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ

Nie planuje się przekazywania Pani/Pana danych osobowych oraz w przypadku przetwarzania danych Państwa dzieci do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.

 11.   INFORMACJE O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI

Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Data dodania 01 sierpnia 2024

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij