Pomoc materialna o charakterze socjalnym
Wójt Gminy Sochaczew, informuje, że wnioski o przyznanie stypendium szkolnego na rok szkolny 2024/2025 można składać w siedzibie Urzędu Gminy Sochaczew od 1 września do 15 września 2024r*.
I. Stypendium szkolne może otrzymać uczeń zamieszkujący na terenie Gminy Sochaczew znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.
POMOC MATERIALNA PRZYSŁUGUJE:
1) uczniom szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych
- do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24. roku życia;
2) wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych
- do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.
POMOC MATERIALNA NIE PRZYSŁUGUJE :
1) uczniom klas zerowych
2) uczniom, którzy nie zamieszkują na terenie Gminy Sochaczew.
II. WARUNKI PRZYZNANIA UPRAWNIEŃ DO STYPENDIUM SZKOLNEGO:
Miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być większa niż kwota 600,00 zł
Dochód oblicza się na podstawie art. 8 ust. 3-13 ustawy o pomocy społecznej (Dz.U.2021.2268 t.j ze zm.)
III. WNIOSEK PRZYZNANIE POMOCY MATERIALNEJ O CHARAKTERZE SOCJALNYM MOŻE ZŁOŻYĆ:
1) Rodzic lub opiekun
2) Pełnoletni uczeń
3) Dyrektor szkoły
IV. WYMAGANE DOKUMENTY:
W celu otrzymania stypendium szkolnego należy złożyć wniosek oraz dołączyć do niego następujące dokumenty:
1. dokumenty potwierdzające dochody netto z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku:
- z tytułu stosunku pracy – zaświadczenie lub oświadczenia;
- z tytułu umowy zlecenia lub umowy o dzieło – umowa, rachunek lub oświadczenie;
- z tytułu renty, emerytury lub świadczenia przedemerytalnego – decyzja organu emerytalnego;
- z tytułu zasiłku dla bezrobotnych – zaświadczenie PUP lub oświadczenie;
- zaświadczenie lub oświadczenie potwierdzające wysokość innych dochodów;
2. dokumenty potwierdzające dochody z działalności gospodarczej:
- działalność opodatkowana podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych – oświadczenie o ilości miesięcy, w których była prowadzona działalność w poprzednim roku kalendarzowym oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodach za poprzedni rok kalendarzowy i zaświadczenie lub oświadczenie o wysokości składki zdrowotnej;
- działalność w formie zryczałtowanego podatku dochodowego (w tym karta podatkowa) – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o rozliczaniu działalności w formie ryczałtu, oświadczenie o osiągniętym dochodzie oraz zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o opłaconych składkach na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne lub dowody opłat składek;
- odpis prawomocnego orzeczenia sądu zasądzającego alimenty, odpis protokołu zawierającego treść ugody sądowej lub ugody zawartej przed mediatorem, a w przypadku alimentów dobrowolnych oświadczenie lub dowody wpłaty;
- w przypadku osób korzystających ze świadczeń (świadczenia rodzinne, świadczenia alimentacyjne) z innej gminy – zaświadczenie lub oświadczenie o wypłacaniu tych świadczeń;
- zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne (komornik) o egzekucji alimentów należnych za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku lub oświadczenie o wysokości wyegzekwowanych alimentów;
- pobieranie stypendium z wyłączeniem stypendium szkolnego – zaświadczenie lub oświadczenie o jego wysokości;
- dochód z gospodarstwa rolnego – zaświadczenie, oświadczenie o powierzchni hektarów przeliczeniowych lub decyzja wymiarowa podatku
- oświadczenie o sytuacji rodzinnej i materialnej ucznia.
- decyzja lub zaświadczenie o wysokości zasiłku rodzinnego.
- decyzja przyznająca dodatek mieszkaniowy.
Prosimy pamiętać, że w toku postępowania administracyjnego Gminny Zespół Ekonomiczno- Administracyjny Szkół może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
Na potrzeby prowadzonego postępowania Gminny Zespół Ekonomiczno- Administracyjny Szkół potwierdza za zgodność z oryginałem kopię otrzymanych dokumentów (Należy jednak podczas składania wniosku okazać pracownikowi oryginał dokumentu).
V. ZASIŁEK SZKOLNY
Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego.
O zasiłek szkolny należy ubiegać się bezpośrednio po wystąpieniu zdarzenia uzasadniającego przyznanie tego zasiłku, w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od jego wystąpienia.
Wydawanie i przyjmowanie wniosków z kompletem dokumentów odbywa się w Gminnym Zespole Ekonomiczno- Administracyjnym Szkół w Sochaczewie, pokój nr 11, w poniedziałki od godziny 10:00 – 17:00 od wtorku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00. Obsługą spraw zajmuje się Pani Agnieszka Grabowska (tel.: 046 864 26 42).
*W przypadku uczniów i słuchaczy szkół, w których zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym, powszednim dniu lutego - do dnia 15 lutego danego roku szkolnego.
W przypadku słuchaczy kolegiów pracowników służb społecznych - do dnia 15 października danego roku szkolnego.
Załącznik nr 1 - wniosek
Załącznik nr 2 - klauzula RODO
Załącznik nr 3 - oświadczenie
Załącznik nr 4 - katalog wydatków
Data dodania 25 czerwca 2021